OCCASION, pour amateurs de lapping
1991 Mazda Miata ( mx5 ) entièrement modifié pour la course dans le cadre de l'émission Propulsion à TVA.
INVESTISSEMENT majeure sur le projet.
PROFITEZ du véhicule pour une fraction du coût de construction
?19,999$?
La liste de modifications est exhaustive: ???
« Extérieur »
-Conversion wide body Rocket Bunny with wing ORIGINAL (2300$ US)
-Hood vents flying Miata (219$ US)
-Hood pins Aerocatch locking (99$ US)
-Peinture Crazy Kiwi de BASF avec installation rocket bunny (5000$)
-Roll bar Hard Dog M1 (400$ US)
-Hard top (500$)
-Runabout M2 Mirrors (360$ US)
-Runabout fuel lid (178$ US)
-Delrin door bushings (50$ US)
-Clear flashers (150$)
« Intérieur »
-OMP Champ-R Racing seats (2x) (659$ US X2 = 1318$ US)
-Simpsons harness aviation buckle (2x) : (249$ US x 2 = 498$ US)
-Momo steering avec high end quick release et adapteur (450$)
-Autometer gages (non branchés)
-Pionner radio, speakers, tweeters, sub (2000$)
« Moteur/ordi »
-1,8 litres BP-4W (1999-2000) full rebuild ($$$), avec pistons Toda forgés oversize (1930cc) (870$ US)
-Rods Carillo (950$ US)
-Cam Toda, valve springs (480$ US), poulie cam ajustable Toda (250$ US ), ARP head studs (150$ US)
-Toda timing belt
-Toda oil pump gear (420$ US)
-Coolant re route SuperMiata, pour garder température égale sur 4 cylindres (249$ US)
-Ignition coils individuels Audi R8 (100$ US)
-Headers (500$)
-ITB TWM (individual trottle bodys) : (2300$ US)
-Full mandrel bend street/track AH Racing exhaust with additional braket and flex (950$)
-Fonctionnal catch can with baffles and filters AH Racing : (300$)
-Haltech stand alone computer with full custom wiring (1500$ total)
-Radiateur Mishimoto (470$ US)
-Injectors (400$ US)
-Fuel rail (320$ US)
-Fuel pressure gage (50$)
-Fuel Pump (190$ US)
-Timing Wheel (30$ US)
-Braided clutch line : (75$)
-Dyno Tune at Synoptic Tuning
-ARP head studs (135$ US)
« Transmission/Clutch/diff »
-Flywheel Toda Chromemoly : (600$ US)
-ARP flywheel bolts (40$ US)
-ACT clutch kit (400$ US)
-6 vitesses manuelle (900$)
-Diff Torsen de 1,8l, avec cardans neufs et driveshaft (1000$)
-Supports euréthane
« Roues/pneus »
-Mags RTX Phat 15x 8 painted bronze (800$)
-Pneus semi slick 225/45/15 (650$ US)
-Wheel spacers to fill the wide body (600$)
-ARP Wheel studes (160$ US)
« Brakes/susp »
-Brake lines stainless (120$ US)
-Disques neufs OEM size (200$ US)
-Hawk pads (200$ US)
-Front stut bar (300$ US)
-Flyin Miata underbrace (250$)
-Flyin Miata V-MAXX XXTREME coilovers track pack : 1074$ US
-Adjustable Racing Beat sway bars, with custom front links (300$ US)
-Tie rods, ball joints, exentric locks, etc… (300$ US)
-Delrin and Eurethane bushings (500$)
-Steering rack modified THE RIGHT WAY to become manual steering, no loose, precise, reduce effort : 500$
-Autour de 30 000$ US de pièces + main d'œuvre, tuning et coût d'acquisition de l'auto.