facebook

Chevrolet Impala 2010

See other trims

Chevrolet Impala 2010

 

Voiture cherche client

Daniel Rufiange

À l’exception de quelques années de réclusion, l’Impala sillonne les routes depuis 1958. Toutes les rumeurs concernant GM et la disparition de certains de ses modèles ont semé un doute sur la poursuite de sa carrière. Mais cette super vedette des entreprises de location, des municipalités, des chauffeurs de taxi et de quelques retraités nostalgiques poursuivra sa carrière. Non, tout n’est pas mort à GM, et l’Impala en est la preuve… jusqu’à nouvel ordre !

Carrosserie

Comment qualifier les lignes de l’Impala sans se livrer à un exercice gazant. Disons que l’allure de la voiture n’a rien d’excitant. On comprend la stratégie de GM puisque cette bagnole vise un large public auquel on ne peut proposer un produit provocant à la Nissan Cube, par exemple. Par conséquent, pas de flafla à l’avant, encore moins à l’arrière, et un profil insipide. Bon, la voiture n’est pas répugnante comme peut l’être la Chrysler Sebring, mais il en faudra plus pour séduire.

Des quatre moutures que Chevrolet propose depuis quelques années, trois seulement survivent au couperet, soit les versions LS, LT et LTZ. C’est donc dire que la SS, la plus belle du lot, quitte le navire.

Habitacle

On applique à l’intérieur la même recette qu’à l’extérieur, c'est-à-dire l’austérité. L’ensemble ne déplaît pas à l’œil, mais ne l’éblouit certainement pas. On pense d’abord à satisfaire les besoins d’une majorité d’individus, et c’est bien fait en ce sens. On profite de beaucoup d’espace dans cette bonne vieille américaine, ce qui est une bonne chose pour les personnes qui monteront à bord. Ceci dit, les baquets sont confortables et correspondent à ce que GM veut offrir : du confort. Oubliez le maintien latéral, cependant, ce qui devient agaçant en virage. Ça rappelle les sofas qui servaient de banquettes dans les années 50, 60 et 70.

À l’arrière, on apprécie davantage car on jouit de beaucoup d’espace de dégagement. C’est la vocation de cette voiture. Quant à l’assemblage et à la qualité des matériaux, le tout correspond au caractère générique de cette voiture; rien de trop beau, rien de trop laid.

Mécanique

La disparition de la version SS élimine un moteur au catalogue ce qui nous laisse avec deux V6, soit le 3,5-litres des versions LS et LT et le 3,9-litres qu’on retrouve dans la LTZ. Dans chaque cas, il s’agit de moteurs éprouvés – y compris la boîte de vitesses automatique à 4 rapports, une rareté dans l’industrie aujourd’hui – un élément apprécié des acheteurs.  La puissance est adéquate, tout comme la consommation de carburant. Encore là, rien pour choquer ni étonner, mais il me semble qu’une version hybride ou, à tout le moins, beaucoup plus frugale à la pompe offrirait quelques arguments de vente supplémentaires.

Comportement

Si vous aimez la conduite, vous vous ennuierez à mort au volant de l’Impala. Cette voiture offre un bon confort, mais c’est à condition de rouler en ligne droite sur une route qui ne présente pas d’imperfections. Autrement, la suspension finira par vous flanquer un mal de cœur, et ce sera encore pire si vous essayez d’éviter les trous. La direction nous permet de tourner les roues avant dans la direction souhaitée, et c’est là l’unique sensation qu’elle nous transmet; on a l’impression qu’elle trempe dans le beurre. Comme je le mentionnais précédemment, les meilleures places sont à l’arrière; on se laisse conduire sans ressentir les mauvaises sensations derrière le volant.

Conclusion

L’avenir de l’Impala est, bien entendu, lié à la direction que se donnera GM au cours des prochains mois. Cependant, tant et aussi longtemps que des entreprises de parcs d’automobiles n’auront mieux à se mettre sous la dent, elle trouvera preneur. Cependant, si GM veut assurer sa survie, elle devra lui donner du tonus, un peu comme elle l’a fait avec la Malibu. Pour l’instant, outre son prix intéressant en version de base, elle a peu d’arguments pour convaincre des acheteurs sérieux.

Points forts

       Confort sur l’autoroute

       Investissement intéressant pour une entreprise de location

       Mécaniques éprouvées

Points faibles

       Boîte automatique à 4 rapports

       Ennuyeuse à conduire

       Présentation intérieure moche

       Valeur de revente pratiquement nulle

Informations

Warranty Basic:
3 Years/60,000 km

Drivetrain:
5 Years/160,000 km

Corrosion:
3 Years/60,000 km
Rust-Through
6 Years/160,000 km

Hybrid/Electric Components:
8 Years/160,000 km

Emissions:
3 Years/60,000 km

Roadside Assistance:
5 Years/160,000 km
includes Courtesy Transportation

Prix sommaire du véhicule

Description PDSF
Prix de base 30,565.00 $
Frais de transport 1,350.00 $
Prix total des options 0.00 $
Prix total avec les options 31,915.00 $
Prix total sans les options 31,915.00 $

Vehicle

Emissions
G/km Of CO2 Emissions N/A
Kg/yr of CO2 Emissions @ 20K km/year 4600
Vehicle
EPA Classification Large Cars

Powertrain

Transmission
Drivetrain Front Wheel Drive
Trans Order Code MX0
Trans Type 4
Trans Description Cont. Automatic
First Gear Ratio (:1) 2.92
Second Gear Ratio (:1) 1.56
Third Gear Ratio (:1) 1.00
Fourth Gear Ratio (:1) 0.70
Reverse Ratio (:1) 2.38
Final Drive Axle Ratio (:1) 3.29
Mileage
EnerGuide Estimate - City 12.0 L/100 km
EnerGuide Estimate - Hwy 7.4 L/100 km
Cruising Range - City 1296.91 mi
Cruising Range - Hwy 2103.09 mi
EnerGuide Estimate Equivalent - Combined N/A
EnerGuide Estimate Equivalent - Hwy N/A
EnerGuide Estimate Equivalent - City N/A
Estimated Battery Range N/A
Engine
Engine Order Code LGD
Engine Type Gas/Ethanol V6
Displacement 3.9L/237
Fuel System SFI
SAE Net Horsepower @ RPM 230 @ 5700
SAE Net Torque @ RPM 238 @ 3200
Electrical
Cold Cranking Amps @ 0° F (Primary) 750
Maximum Alternator Capacity (amps) 125
Cooling System
Total Cooling System Capacity 12.2 qts

Dimensions

Interior Dimensions
Passenger Capacity 5
Passenger Volume 104.5 ft³
Front Head Room 39.4 in
Front Leg Room 42.3 in
Front Shoulder Room 58.7 in
Front Hip Room 56.4 in
Second Head Room 37.8 in
Second Leg Room 37.6 in
Second Shoulder Room 58.6 in
Second Hip Room 57.2 in
Exterior Dimensions
Wheelbase 110.5 in
Length, Overall 200.4 in
Width, Max w/o mirrors 72.9 in
Height, Overall 58.7 in
Track Width, Front 62.4 in
Track Width, Rear 61.5 in
Min Ground Clearance N/A
Liftover Height N/A
Cargo Area Dimensions
Trunk Volume 18.6 ft³

Chassis

Weight Information
Base Curb Weight 3649 lbs
Trailering
Dead Weight Hitch - Max Trailer Wt. 1000 lbs
Dead Weight Hitch - Max Tongue Wt. 100 lbs
Suspension
Suspension Type - Front MacPherson Strut
Suspension Type - Rear Tri-Link
Suspension Type - Front (Cont.) w/Stabilizer Bar
Suspension Type - Rear (Cont.) w/Stabilizer Bar
Shock Absorber Diameter - Front N/A
Shock Absorber Diameter - Rear N/A
Stabilizer Bar Diameter - Front 1.34 in
Stabilizer Bar Diameter - Rear 0.76 in
Tires
Front Tire Order Code QDG
Rear Tire Order Code QDG
Spare Tire Order Code ZFH
Front Tire Size P235/50R18
Rear Tire Size P235/50R18
Spare Tire Size Compact
Wheels
Front Wheel Size 18 x 7.0 in
Rear Wheel Size 18 x 7.0 in
Spare Wheel Size 16 x -TBD- in
Front Wheel Material Aluminum
Rear Wheel Material Aluminum
Spare Wheel Material Steel
Steering
Steering Type Pwr Rack & Pinion
Steering Ratio (:1), Overall 13.3
Lock to Lock Turns (Steering) 2.4
Turning Diameter - Curb to Curb 40.0 ft
Turning Diameter - Wall to Wall N/A
Brakes
Brake Type Pwr
Brake ABS System 4-Wheel
Brake ABS System (Second Line) N/A
Disc - Front (Yes or ) Yes
Disc - Rear (Yes or ) Yes
Front Brake Rotor Diam x Thickness 11.9 x 1.2 in
Rear Brake Rotor Diam x Thickness 10.9 x 0.4 in
Fuel Tank
Fuel Tank Capacity, Approx 66.2 L
Aux Fuel Tank Capacity, Approx N/A

MECHANICAL

  • 3.9L SFI flexible fuel (gas/ethanol) V6 engine w/variable valve timing (VVT)
  • 4-speed automatic transmission w/OD
  • Starter grind protection
  • 3.29 axle ratio
  • Front wheel drive
  • Battery w/rundown protection & insulator
  • Sport suspension
  • Pwr assist steering
  • Front/rear disc brakes
  • Stainless-steel exhaust w/dual outlets

EXTERIOR

  • 18" x 7.0" multi-spoke aluminum wheels
  • P235/50R18 all-season BSW tires
  • 16" compact spare tire
  • Rear spoiler
  • Body-colour rocker-panel mouldings
  • Grille w/chrome surround
  • Composite halogen headlamps -inc: flash-to-pass, automatic lamp control, delayed illumination
  • Projection beam fog lamps
  • Body-colour dual remote control heated pwr mirrors
  • Solar-Ray tinted glass
  • Variable intermittent flat blade wet-arm wiper system
  • Chrome door handles

ENTERTAINMENT

  • AM/FM stereo w/CD/MP3 player -inc: seek & scan, digital clock, auto-tone control, radio data system (RDS), TheftLock, aux input jack
  • (4) front & (2) rear speakers
  • Rear window antenna
  • Bluetooth in-vehicle system

INTERIOR

  • 5-passenger seating w/front bucket seats -inc: seat back storage, floor shifter
  • 6-way pwr driver seat
  • Driver seat manual lumbar
  • 4-way manual front passenger seat
  • Flip & fold flat rear seat w/grocery bag hooks
  • Cloth seat trim
  • Floor console -inc: storage, cupholders, (3) auxiliary pwr outlets
  • Front/rear carpeted floor mats
  • Leather-wrapped tilt steering wheel w/audio & cruise controls
  • Deluxe driver information centre -inc: outside temp display, compass
  • Instrumentation -inc: tachometer, fuel, trip odometer, coolant temp, oil life monitor
  • Pwr windows -inc: driver express-down, pwr lockout
  • Pwr programmable locks -inc: lockout protection
  • Retained accessory pwr
  • Remote keyless entry -inc: pwr trunk release, panic feature, illuminated entry
  • Remote vehicle start
  • Content theft system
  • Vehicle theft deterrent w/electronic immobilizer
  • Universal home remote
  • Manual dual-zone air conditioning -inc: pollen air filtration system
  • Rear heater ducts
  • Rear window defogger
  • Walnut burl interior trim accents
  • Auto-dimming rearview mirror
  • Dual front extendable sunvisors w/covered illuminated mirrors
  • Front/rear outboard passenger assist handles
  • Lighting-inc: front/rear reading, dome, trunk, courtesy w/delayed entry/exit, theatre dimming

SAFETY

  • 4-wheel anti-lock braking
  • Full function traction control
  • StabiliTrak electronic stability control system
  • Brake/transmission shift interlock
  • Driver/front passenger dual stage air bags w/passenger sensing system
  • Front/rear inflatable side head curtain air bags
  • Seat mounted side-impact air bags
  • OnStar -inc: (1) year Safe & Sound service plan, turn-by-turn navigation capable
  • 3-point seat belts in all positions w/front pretensioners
  • Rear door child security locks
  • Lower anchors & top tethers for children (LATCH)
  • Internal manual trunk release handle

AIR CONDITIONING EXCISE TAX

FEDERAL AIR CONDITIONING EXCISE TAX ___ 100 $

PREFERRED EQUIPMENT GROUP

PREFERRED EQUIPMENT GROUP
  • inc: contents listed in STD equipment
1SA 0 $

ENGINE

3.9L SFI FLEXIBLE FUEL (GAS/ETHANOL) V6 ENGINE W/VARIABLE VALVE TIMING (VVT)
  • (STD)
LGD 0 $

TRANSMISSION

4-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION W/OD
  • (STD)
MX0 0 $

PAINT

SILVER ICE METALLIC 17U 0 $
IMPERIAL BLUE METALLIC 37U 0 $
BLACK 41U 0 $
SUMMIT WHITE 50U 0 $
GOLD MIST METALLIC 51U 0 $
CYBER GREY METALLIC 57U 0 $
RED JEWEL TINT-COAT 80U 380 $

PAINT SCHEME

STANDARD PAINT ___ 0 $

SEAT TYPE

5-PASSENGER SEATING W/FRONT BUCKET SEATS
  • inc: seat back storage, floor shifter (STD)
AR9 0 $

SEAT TRIM

EBONY, CLOTH SEAT TRIM 19C 0 $
NEUTRAL, CLOTH SEAT TRIM 52C 0 $
TITANIUM, CLOTH SEAT TRIM 83C 0 $
EBONY, LEATHER SEATING SURFACES
  • inc: heated seats, 8-way pwr driver seat w/pwr recline, 6-way pwr front passenger seat
192 0 $
NEUTRAL, LEATHER SEATING SURFACES
  • inc: heated seats, 8-way pwr driver seat w/pwr recline, 6-way pwr front passenger seat
522 0 $
TITANIUM, LEATHER SEATING SURFACES
  • inc: heated seats, 8-way pwr driver seat w/pwr recline, 6-way pwr front passenger seat
832 0 $

RADIO

AM/FM STEREO W/CD/MP3 PLAYER
  • inc: seek & scan, digital clock, auto-tone control, radio data system (RDS), TheftLock, aux input jack (STD)
US8 0 $

OPTION DISCOUNT

OPTION/PACKAGE DISCOUNT
  • (REQ: PDG Team Canada Edition)
  • *DISCOUNT*
___ -1195 $

ADDITIONAL EQUIPMENT

TEAM CANADA EDITION
  • inc dealer installed Team Canada Edition badging, pwr sliding glass sunroof, leather appointed seating, heated front seats, 8-way pwr driver seat, 6-way pwr front passenger seat, Bose performance enhanced audio system w/(4) front & (4) rear amplified speakers, XM satellite radio
  • *XM Satellite Radio includes 3 free trial months beyond which service fees apply*
  • *GROSS*
PDG 4290 $
ENGINE COOLANT HEATER K05 75 $
PWR SLIDING GLASS SUNROOF
  • *Externally stowed*
CF5 1195 $
BODY-SIDE BODY-COLOUR MOULDING B86 145 $
FRONT LICENSE PLATE MOUNTING PROVISIONS
  • *Included for vehicles shipped to BC, MB, NB, ON. Optional for vehicles shipped to AB, NL, NS, NT, NU, PE, QC, SK or YT*
VK3 15 $
XM SATELLITE RADIO
  • inc: digital quality sound w/coast-to-coast signal coverage
  • *Includes 3 free trial months beyond which service fees apply*
U2K 260 $
HEATED FRONT SEATS
  • (REQ: 192, 522 or 832 Leather Seating Surfaces)
KA1 0 $
TIRE PRESSURE MONITOR UJM 65 $
BOSE PERFORMANCE ENHANCED AUDIO SYSTEM
  • inc: (4) front & (4) rear amplified speakers
UQ3 720 $
8-WAY PWR DRIVER SEAT AH5 0 $
6-WAY PWR PASSENGER SEAT
  • (REQ: 192, 522 or 832 Leather Seating Surfaces)
AG2 0 $
TECHNO STEEL INTERIOR TRIM ACCENTS
  • *Deletes STD walnut burl interior trim accents*
B3B 0 $